Welkom!

Welkom op de blogspot van Tomas Wieme. Tomas werd geboren op 24/09/09 en is gestorven op 25/09/09. Ter herinnering aan zijn aanwezigheid werd deze blog opgericht door zijn mama en papa.
Doorheen de tijd is deze blog geëvolueerd naar algemene bedenkingen en ervaringen omtrent het ouderschap.

maandag 2 augustus 2010

14 engeltjes

Dag lieve schat,
Toen ik vroeger ging logeren bij mijn oma, ging daar een spreuk aan de muur, in één van de kamers die vroeger een kinderkamer was. Er stond een kindje op, in zijn bedje, met allemaal engeltjes rondom...

Als ik 's avonds slapen ga
volgen mij 14 engeltjes na
twee aan mijn hoofdeinde
twee aan mijn voeteinde
twee aan mijn linkerzijde
twee aan mijn rechterzijde
twee die mij dekken
twee die mij wekken
twee die mij wijzen
naar 's hemels paradijzen

Ik vond het als kind erg mooi, al vond ik het moeilijk omwille van dat 'hemels paradijzen', maar bon, de rijm in een gedicht gaat voor alles. 14 engeltjes, wat veel he. Ik heb er maar eentje nodig: jij. Kom je vanavond eens een nachtzoentje geven? Het is nogal zwaar geweest de laatste dagen, dus een kusje zou ons wel wat opbeuren...

Dikke zoen alvast voor jou,
je mama

Geen opmerkingen:

Een reactie posten