Welkom!

Welkom op de blogspot van Tomas Wieme. Tomas werd geboren op 24/09/09 en is gestorven op 25/09/09. Ter herinnering aan zijn aanwezigheid werd deze blog opgericht door zijn mama en papa.
Doorheen de tijd is deze blog geëvolueerd naar algemene bedenkingen en ervaringen omtrent het ouderschap.

maandag 7 november 2011

Laat de dood u niet bedriegen, hij klopt ook aan kinderwiegen.


Lieve schat,
gisteren naar de boekenbeurs geweest. Altijd een moment waarop ik mezelf moet bedwingen om niet alles op te kopen. Voor broer was het in ieder geval een feest, hij heeft zelfs een handtekening van Dobus gekregen ;-)
In de laatste hal zag ik een boek staan waarvan ik de titel 'De dood in Kinderschoenen' meteen herkende. De auteur, Anne-Flor Vanmeenen, had immers een tijdje geleden een vraag gesteld op het forum van 'metlegehanden' en ik heb toen een aantal mailtjes met haar uitgewisseld.
Haar boek gaat over kindergrafjes, de betekenissen, de beeltenissen die gebruikt worden en de evolutie doorheen de jaren. Ikzelf heb toen aan haar laten weten waarom we gekozen hadden om jouw plekje zo in te richten.
Dus ik neem dat boek vast, blader er in, sta uiteraard met de tranen in mijn ogen, tot ik bij de bedankingen kom... Toen stond mijn hart stil... Kijk maar eens op de foto wat daar staat! (we vergeten Anne-Flor de schrijffout in jouw naam, dat maakt ze in de tweede druk wel goed ;-))

Heel eerlijk: ik heb het boek gekocht (dat kon ik niet laten liggen he) en ben toch even van mijn melk geweest. Ik ben ongelooflijk ontroerd...

kusjes,
mama

Geen opmerkingen:

Een reactie posten