Welkom!

Welkom op de blogspot van Tomas Wieme. Tomas werd geboren op 24/09/09 en is gestorven op 25/09/09. Ter herinnering aan zijn aanwezigheid werd deze blog opgericht door zijn mama en papa.
Doorheen de tijd is deze blog geëvolueerd naar algemene bedenkingen en ervaringen omtrent het ouderschap.

donderdag 21 oktober 2010

Toon Hermans

Lieve schat,
sommige zaken blijven je lang bij, zoals sommige gedichtjes. Het valt me op dat ik de laatste jaren steeds meer en meer mensen zie gaan die ik goed kende, of graag had. Soms is het een beetje aangekondigd, vaak onverwacht. Voor hen en natuurlijk ook voor jou, vond ik dit mooie gedichtje van Toon Hermans. Ik moet immers niet proberen te verwoorden wat ik voel als er al zoveel moois is geschreven...

Voor een vriend

Nu 't rouwrumoer rondom jou is verstomd,
de stoet voorbij is, de schuifelende voeten,
nu voel ik dat er 'n diepe stilte komt
en in die stilte zal ik je opnieuw ontmoeten.
En telkens weer zal ik je tegenkomen,
we zeggen veel te gauw: het is voorbij.
Hij heeft alleen je lichaam weggenomen,
niet wie je was en ook niet wat je zei.
Ik zal nog altijd grapjes met je maken,
we zullen samen door het stille landschap gaan.
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken,
raak je mijn hart nog duidelijker aan.


Hele lieve kus,
je mama

Geen opmerkingen:

Een reactie posten