Welkom!

Welkom op de blogspot van Tomas Wieme. Tomas werd geboren op 24/09/09 en is gestorven op 25/09/09. Ter herinnering aan zijn aanwezigheid werd deze blog opgericht door zijn mama en papa.
Doorheen de tijd is deze blog geëvolueerd naar algemene bedenkingen en ervaringen omtrent het ouderschap.

dinsdag 30 augustus 2011

God (?)(!)

Lieve kapoen,
ik wil het even met jou over God hebben, of Jahwe, of Swami, of wie dan ook die aan de touwtjes zou trekken. Hij (of zij) is in ieder geval geen NV, want er zijn wellicht meer namen om 'het onnoembare te benoemen' dan er voor andere zaken zijn. Maar ik ben er zeker van overtuigd dat het zaakje hierboven een vzw is. Dat er ons zaken opgelegd worden 'ten goede wille', enfin, misschien een woordje meer uitleg.

Ik ben boos, op God ja, of ieder ander. Boos omdat hij ons zoveel leed bezorgd. En ja, ik zou wel ook blij en dankbaar moeten zijn om al het mooie, maar daar heb ik nu geen zin in. Ik heb zin om boos te zijn. En om te roepen: "Hallo God? Ja! Je moet niets terugzeggen, ik weet toch dat je niet bestaat!". Zoiets. Schreeuwen. Keihard. In mijn hoofd.

Dan geloof ik liever in Maria. Iedereen is het er immers over eens dat zij bestaan heeft. Een moeder die haar kind moest afgeven. En die daarna moest horen dat hij o zo belangrijk was. Terwijl ze zelf wellicht door de grootste hel ging die ze zich kon voorstellen. Ja, in haar geloof ik. En aan haar vraag ik: maak me minder boos op God. Maak me minder machteloos. En geef me terug hoop. Hoop boven alles, hoop op wat geluk.

Dikke kus,
mama

1 opmerking:

  1. Dit is zo mooi gezegd, zo had ik het nog niet bekeken, ik ben ook zo ongelooflijk boos op Hem,maar dat kan ik nu wel omgooien, awel,vanaf nu geloof ik ook in Maria

    BeantwoordenVerwijderen