Welkom!

Welkom op de blogspot van Tomas Wieme. Tomas werd geboren op 24/09/09 en is gestorven op 25/09/09. Ter herinnering aan zijn aanwezigheid werd deze blog opgericht door zijn mama en papa.
Doorheen de tijd is deze blog geëvolueerd naar algemene bedenkingen en ervaringen omtrent het ouderschap.

vrijdag 17 juni 2011

Verstand dat met de jaren moet komen

Dag kapoentje,
het was deze week weer van dat... Ik had je broer iets beloofd (dat we vandaag naar het zwembad zouden gaan) en het kon natuurlijk niet vlug genoeg weekend zijn. Ik zou nochtans beter moeten weten. Toen zijn verjaardag er aan kwam was het net hetzelfde, elke dag tellen en kijken of het al zijn verjaardag was. Met als gevolg dat hij de dag zelf om 17u voor tv in slaap viel, omdat hij te moe was van alle spanning en verwachting.
Deze week dus ook van dat. Ik maakte de fout om hem dinsdag zijn zwemband te geven van Cars, die dus de rest van de week overal mee moest, in bad, in bed,... En als ik de zwemband naast zijn bed zette, dan kwam ik later kijken en lag hij toch te slapen met zijn armpje er rond. Het is wat...
Maar aan de andere kant werd zijn fantasie wel gestimuleerd, de zwembad was soms een ketting, soms een armband. Je kon hem opgooien, ronddraaien, rond je buik, rond je nek en als je dan nog eens rondkroop dan kon je ook een hagedis zijn.
Benieuwd of het straks ook zo meevalt, want als de verwachtingen omtrent een zwembad zo hoog gespannen zijn, dan durft de saaie werkelijkheid wel eens tegen te vallen. Enfin, ik laat je, het is 9u en ik moet hier al aan de patatjes beginnen, mijn eigen schuld natuurlijk, omdat ik zei dat we na de patatjes naar het zwembad gaan... Verstand komt met de jaren, zeggen ze, het zou met de jaren moeten komen ja, maar je ezel-mama is weer tegen dezelfde steen gelopen ;-)

kus,
mama

Geen opmerkingen:

Een reactie posten