Welkom!

Welkom op de blogspot van Tomas Wieme. Tomas werd geboren op 24/09/09 en is gestorven op 25/09/09. Ter herinnering aan zijn aanwezigheid werd deze blog opgericht door zijn mama en papa.
Doorheen de tijd is deze blog geëvolueerd naar algemene bedenkingen en ervaringen omtrent het ouderschap.

woensdag 25 november 2009

Genieten...

Lieve Tomas, allerliefste schat.
Ik kan het je nooit persoonlijk zeggen, dus dan gaat het maar via deze weg. Bedankt omdat je er was, omdat je ons tot nieuwe inzichten bent doen komen. Kort na je overlijden liet er ons iemand weten dat je wellicht een boodschap voor ons had, dat je een doel had hier op aarde, maar dat ons dat maar gaandeweg duidelijk zou worden.

Lieve schat, alhoewel ik je oneindig keer liever nu bij me zou hebben, begin ik af en toe te snappen wat jouw boodschap was. Om te genieten, om ons geen zorgen te maken om futiliteiten en vooral, om de mensen die we graag zien dat klaar en duidelijk te laten weten. Je zegt ons dat we niet moeten wachten tot morgen voordat we iemand knuffelen of voordat we iemand zeggen dat we ze graag zien, dat ze iets betekenen voor ons. Dankzij jou Tomas, weten we dat morgen het leven volledig anders kan zijn en daarom laten we geen dag onbenut.

Bedankt daar voor, bedankt voor jouw leven hier, voor jouw aanwezigheid die we soms nog voelen. En ook voor de kleine tekens die je me geeft. Onlangs was ik alle speeltjes uit het bad aan het halen na het badje van je grote broer en toen ik nog eens in het bad keek, lag daar jouw dolfijn. Ik dacht nochtans dat alles opgeruimd was, maar die dolfijn leek wel te zeggen: piep, hier ben ik, ik ben je nog niet vergeten lieve mama! En met de glimlach op mijn lippen heb ik hem uit het bad gehaald en een kusje gegeven: want jouw vergeten lieve Tomas, dat gaat niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten