Welkom!

Welkom op de blogspot van Tomas Wieme. Tomas werd geboren op 24/09/09 en is gestorven op 25/09/09. Ter herinnering aan zijn aanwezigheid werd deze blog opgericht door zijn mama en papa.
Doorheen de tijd is deze blog geëvolueerd naar algemene bedenkingen en ervaringen omtrent het ouderschap.

donderdag 19 november 2009

Voor onze fantastische Matias

Dag lieve Matias,

even een berichtje speciaal voor jou. Wanneer je de komende jaren zal opgroeien zal je vaak horen over Tomas en hij zal hier ook aanwezig zijn in huis, door kaartjes en foto's. Wellicht zal je steeds minder beseffen hoe moeilijk de periode net na zijn overlijden voor ons was. Weet dan, lieve schat, dat jouw aanwezigheid ons sterk heeft gemaakt. Door jou en voor jou konden we niet eindeloos wegzinken in ons verdriet, omwille van jou moesten we elke dag opstaan en ons met de dagdagelijkse taken bezig houden (eten koken, het huis aan de kanten houden, de was en de plas doen,...).

Ik ben ongelooflijk blij dat jij er bent, dat je mij deed lachen toen je op bezoek kwam bij het ziekenhuis en dat je me de moed gaf om er weer volop voor te gaan. Toen je papa en ik het zo moeilijk hadden, zeiden we vaak tegen elkaar: we moeten verder, het leven gaat door en voor Matias moeten we verder blijven gaan. We voelden ons verplicht om leuke dingen met je te doen, uitstapjes naar de zoo, het bos, het zwembad,... Je verdiende het niet om jouw leven drastisch te zien veranderen, om geen aandacht te krijgen omwille van ons grote verlies. Daarom net heeft jouw aanwezigheid ons leven zin gegeven, nog meer dan wanneer je nog onze enige zoon was.

Ik hoop dat je - tegen het moment dat je dit kan lezen - goed weet hoe graag we je zien, hoezeer je onze allerliefste hartedief bent. Als dat nog niet duidelijk was: papa en ik zien je ongelooflijk graag en geven je bij deze alvast een dikke knuffel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten