Welkom!

Welkom op de blogspot van Tomas Wieme. Tomas werd geboren op 24/09/09 en is gestorven op 25/09/09. Ter herinnering aan zijn aanwezigheid werd deze blog opgericht door zijn mama en papa.
Doorheen de tijd is deze blog geëvolueerd naar algemene bedenkingen en ervaringen omtrent het ouderschap.

maandag 2 mei 2011

Filmpje

Dag lieverd,
dit weekend naar een filmpje gekeken (The lovely bones) en natuurlijk aan jou moeten denken. Het ging over een meisje dat vermoord was en zich in een soort van 'tussenwereld' bevond. Je hoort het meteen, een vrouwenfilm ja... Maar bon, dat meisje had het dus moeilijk om haar ouders, vrienden etc los te laten en bleef daardoor in die tussenwereld. Pas na een tijd (ik ga de plot hier niet volledig vertellen) kon ze de 'aarde' loslaten, waardoor ze verder ging, evenals haar ouders en vrienden.
Toen moest ik aan jou denken. Hoe mijn gevoel over jou soms anders is, soms minder intens dan pakweg een jaar geleden. Ik dacht ook aan het 'loslaten' en hoe het niet altijd evident is. Je weet, ik heb altijd aan je gedacht als een soort van 'oude ziel', die me vanuit welke wereld dan ook, liet weten dat je er was voor mij. Ergens heb ik nu het gevoel dat je er 'minder' bent voor mij. Dat je ook met andere zaken bezig bent en maar af en toe eens komt kijken, terwijl je in het begin elke minuut bij ons was.

Het maakt niet uit schat, dat is goed. Goed voor jou en goed voor ons. Want net als familie of vrienden die je niet elke dag hoort, weten we allebei dat we er zijn voor elkaar. Dat we, indien nodig, elkaar kunnen bellen of horen. En dat is uiteindelijk het belangrijkste. Er zijn voor elkaar als je het nodig hebt. En plezier maken natuurlijk, dus ga maar vlug verder spelen!

Dikke kus,
mama

Geen opmerkingen:

Een reactie posten