Welkom!

Welkom op de blogspot van Tomas Wieme. Tomas werd geboren op 24/09/09 en is gestorven op 25/09/09. Ter herinnering aan zijn aanwezigheid werd deze blog opgericht door zijn mama en papa.
Doorheen de tijd is deze blog geëvolueerd naar algemene bedenkingen en ervaringen omtrent het ouderschap.

dinsdag 31 mei 2011

Koeien, en hoe ze water te geven...

Dag lieve schat.

Vandaag wil ik je iets vertellen over pepe, die recent bij jou is gekomen. Ik heb hem leren kennen als een vrij stille man op feestjes, maar met een ongelooflijke fonkel in zijn ogen. Het leek altijd alsof hij net stil was om te kunnen genieten van alle gekwetter en beweging om hem heen. Alsof hij ook met zijn pretoogjes constant plezier had in onze verhalen en onze aanwezigheid.

Ik heb hem natuurlijk niet zo goed gekend als je papa of als je oma jakari hem gekend heeft, maar toch. Belangrijk voor jou is om mee te geven dat hij gek is van koeien. En kijk, daar zie ik al een raakpunt met mijn eigen pepe, die ook altijd bezig was met zijn boerderij. Ik denk dat je pepe's daar wel veel te vertellen zullen hebben, over de koeien en over de boerderij. Want ik ging als klein kindje soms mee, ver in de wei, om water te geven met de pomp aan de koeien. Dus wellicht zullen ze het daar wel over hebben, over koeien, en hoe ze water te geven. Over het leven over de boerderij, over hun gezin en alles wat ze meegemaakt hebben.

En als hij dan eens stil zit op zijn stoel, de pepe van je papa, en hij zit te genieten van alles om hem heen, met blinkende pretoogjes, ga dan maar eens naar hem toe, en fluister hem zachtjes in zijn oor dat we hem allemaal erg graag zien. En dat we hem zullen missen natuurlijk.

Oh ja, en jou zien we natuurlijk ook graag, uiteraard. En de andere pepe ook. En alle andere mensen ook. Ons hart zit vol met liefde voor hen boven en zij beneden (vol met de hartenstukjes van eerder deze maand).

Dikke kus,
je mama

Geen opmerkingen:

Een reactie posten